Osobnostní předpoklady a dovednosti
Hlavní náplní z pozice finančního ředitele je:
- Stanovování finanční strategie, hospodářského plánu a finančního rozpočtu
- Nastavení procesů a řízení aktivit v rámci finančního řízení společnosti.
- Optimalizace aktiv, pasiv a daňové zátěže, řízení cash-flow.
- Optimalizace daní, odvodů, poplatků.
- Kontrola nákladů a zajišťování efektivnosti hospodaření organizace.
- Analyzování finančních ukazatelů podnikového controllingu.
- Sledování rizik, jejich hodnocení a nastavení opatření k jejich odvrácení nebo minimalizaci.
- Zajišťování aktuálních zpráv o stavu finančních zdrojů a výsledcích podnikového hospodaření.
- Poskytování finančních analýz, prognózování a doporučení pro rozhodování managementu organizace.
- Řízení útvarů účetnictví, controllingu, financování a risk managementu.
- Reprezentování organizace na jednáních s obchodními partnery.
- Komunikace s auditory, daňovými poradci, daňovými úřady a bankami.
- Příprava podkladů pro dozorčí radu/představenstvo, výroční zprávu, audit nebo kontrolu ze strany státní správy.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu podřízených pracovníků v rámci svěřeného celku organizace.
- Odpovědnost za měsíční a roční závěrky společnosti
- Tvorba rezerv
- Komunikace s bankami – obnova úvěrových rámců, vystavování bankovních záruk, správa platebních karet
- Odpovědnost za daňovou agendu (DPPO, DPH, daň z nemovitostí, silniční daň, spotřební daň)
- Schvalování plateb
- Kontrola smluv – součinnost s právním oddělením a prokuristou
Hlavní náplní z pozice Vedoucí odboru je:
- Vede tým účetních a zodpovídá za průběh prací v Odboru ekonomiky, financování a controllingu.
- Zpracovává přiznání DPH, Souhrnného hlášení, DPPO, statutárních výkazů, roční závěrky, statistických výkazů a Intrastatu společnosti Orgrez.
- Provádí kontrolní činnosti v oblasti účetnictví, vyhodnocuje informace a navrhuje opatření k odstranění zjištěných nedostatků.
- Kontroluje inventarizace rozvahových účtů a správnost účtování nákladů a výnosů.
- Kontroluje a koordinuje přípravu měsíčních a ročních účetních uzávěrek.
- Spolupracuje s auditorem, odpovídá za dodání potřebných podkladů pro audit, komunikuje s bankami a daňovými úřady.
- Podílí se na přípravě plánu a manažerských reportů.
- Provádí kontrolu pohledávek po splatnosti, vymáhání
- Odpovědnost za organizaci a průběh inventur
- Odpovědnost za automatizaci a zefektivňování procesů
- Odpovědnost za měsíční a roční závěrku, inventarizaci účtů, saldokonta
- Kalkulace správní a výrobní režie, kalkulace a nacenění EMON
- měsíční reportování EMON
- Příprava týdenního cashflow reportu
- Kalkulace úroků IC půjček
Pokud Vás tato pracovní výzva zaujala, zavolejte nebo zašlete svůj profesní životopis.