Service Bureau Consultant with Italian

Nabídka pracovní pozice od 23. 4. 2024 není aktivní.

Hledaná pozice

Administrative Worker, Official, Customer Support Specialist

Místo práce: Praha

Druh pracovního poměru: full-time

Termín nástupu: 01.06.2018

Náplň práce, pravomoci a zodpovědnosti

In the framework of the Field Service Digital offers development, you will be part of a new Service Bureau organization providing support to 16 countries worldwide. In this role, you will support the customer on the technical issue they are facing with connected offers. By doing so, you will contribute to the improvement of First time fix rate, Mean time to repair, Customer satisfaction, Opportunity generation…

Key Responsibilities:
• Technical Remote support
• Assist customer (or FSR) with software installation)
• Support customer app and account setup and explain how to use it
• Transfer to Product expert when required
• Customer relationship management & business generation
• Check Contract situation in CRM
• Opportunity notification creation in CRM after Lifecycle alarms
• Field service efficiency
• Proactively inform customers about alarm before they happen, when possible
• Continuous improvements
• Assist remote software upgrades and patches with a customer or FSR onsite
• Meet defined service KPI
• Participate in DCIM support community

Jiné výhody

The value for us is created through contract generation for the premium offer, and through commercial opportunities identified thanks to the monitoring by the agents. Hence the agents will need a high level of soft skills and selling capabilities. We will also save on Technician dispatch at the customer’s as the service bureau agent will be able to solve cases remotely. Hence the agent will need technical skills (communication, IT & Electrical).

The agents profile

The agents will need to perform many duties in their daily life, requiring both technical knowledge and customer facing capabilities. Among other specificities for these tasks, the agents will have to work on different shift (3X8hrs or 2X12hrs to be defined) and during weekend & public holiday.

Požadavky na zaměstnance

Minimální požadované vzdělání: Secondary with school-leaving examination
Pozici vyhovuje i uchazeč se vzděláním: Follow-up/Higher Professional Education, University education (Master's degree), University education (Bachelor's degree), Postgraduate (Doctorate)

Znalosti

  • Language skills
    • English - Upper intermediate (B2)
    • Italian - Upper intermediate (B2)

Osobnostní předpoklady a dovednosti
Required Skills
- Good communicator with a natural aptitude for dealing with people
- Ability to work in a multi-cultural environment
- Languages: English + one other language (Spanish/French/ German/Italian) mandatory
- Ability to work through a rotation working mode (3X8hrs or 12X2hrs)

Required Qualifications/Education/Experience:
- Degree in IT/Software/Computer Engineering/Information Systems or similar based Qualification
- 2-5 year previous experience in Field Services, technical support, or customer relationship environment appreciated
- Interests in technology: Internet of things, mobility
- Location: Prague (Czech Republic)

Další nabídky práce

Práce v oboru: Administrativa, Zákaznická podpora

Lokality: Praha

Zdroj nabídky: Profesia

Test: Na jakou práci se hodím?

Zhodnotit vlastní předpoklady pro tu kterou práci, je obtížné. Náš test osobnosti vám na několik kliků během tří minut prozradí, jaký typ osobnosti jste a pro jaké zaměstnání se hodíte.

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Nejnovější články

Práce na dohodu. Jaká pravidla letos platí a proč je výhodná

Práce na dohodu. Jaká pravidla letos platí a proč je výhodná

Jaké podmínky platí pro dohodu o provedení práce (DPP) a dohodu o pracovní činnosti (DPČ)?...více

Nové limity u pracovních dohod: Později a jinak, schválili poslanci

Nové limity u pracovních dohod: Později a jinak, schválili poslanci

Dohodáři se zatím o své příjmy bát nemusí. Nová pravidla, která měla od července omezit...více

Převrat v zákoníku práce: Kratší výpovědi, delší zkušebka a dětská práce

Převrat v zákoníku práce: Kratší výpovědi, delší zkušebka a dětská práce

Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka představil návrh zásadních změn v zákoníku...více

Partners Financial Services