Field Support Technician (Customer Resolution)

Nabídka pracovní pozice od 19. 4. 2024 není aktivní.

Hledaná pozice

Customer Support Specialist, Service Technician, Technician

Místo práce: Praha

Druh pracovního poměru: full-time

Náplň práce, pravomoci a zodpovědnosti

Philips is the leading provider of lighting solutions and applications both for professional and consumer markets, transforming how lighting is used to enhance the human experience in the places where people live and work. Our ambition is to enhance life with light and thereby improve the quality of people’s lives.

Your challenge
• You are responsible for delivering service procedure to customers aligning with global service standards and processes.
• You understand customer needs & resolve issues using technical knowledge & our support network/ in accordance to service obligations to customers
• You enable customer growth and development as well as enable further business opportunities in customers’ installed base.

Key areas of responsibilities:

OPERATIONAL
• Analyses & solve complaints. Keeps customers informed
• Involves Business and/or central system center to obtain solutions in event of escalated complaints. Drives root cause analysis and preventive action.
• Keeps complaint data base up to date. Provides input to improve the functional working of the complaints tool.
• Executes recall activities

CUSTOMER
• Does on-site customer visits (if needed) to investigate and analyze customer complaints
• Realizes proactive communication to customers to keep them informed
• Flags patterns of complaints towards customer satisfaction manager.
• Works closely together with Field Quality management.

Jiné výhody

Our offer
Excellent career development opportunities can be expected in the near future.
You will be part of a company that is committed to improving the lives of 3 billion people a year by the year 2025 through market-driven innovations in healthcare, lighting and lifestyle. We are passionate about offering our employees the challenges, responsibilities, coaching and learning opportunities needed for their personal and professional development. We believe in ample reward and special recognition for a job well done, and we welcome the cultural awareness, mutual understanding, open minds and out-of-the-box thinking that come from international multidisciplinary team working.
At Philips, you can accelerate your personal growth by being part of entrepreneurial teams, building a career designed for you and integrating work-life balance throughout your career with us.
We welcome you to a challenging, innovative environment with great opportunities for you to explore. Our benefits are very competitive and designed around your preferences.

Požadavky na zaměstnance

Minimální požadované vzdělání: Secondary with school-leaving examination
Pozici vyhovuje i uchazeč se vzděláním: Follow-up/Higher Professional Education, University education (Master's degree), University education (Bachelor's degree)

Znalosti

  • Language skills
    • English - Intermediate (B1)

Osobnostní předpoklady a dovednosti
Required competences:
• Customer focus & deep listening
• Advanced knowledge of lighting applications and solutions
• Understands Technology/ Software & Connectivity domains
• Is adaptive, collaborative, and executes flawlessly
• Delivers on commitments
• Possesses strong learning agility

Critical features:
• 2+ years of relevant experience in field support services
• 2+ years in using field support applications & tools
• Mid-level English
• Technical mid-level education or Bachelor Degree

Další nabídky práce

Zdroj nabídky: Profesia

Test: Na jakou práci se hodím?

Zhodnotit vlastní předpoklady pro tu kterou práci, je obtížné. Náš test osobnosti vám na několik kliků během tří minut prozradí, jaký typ osobnosti jste a pro jaké zaměstnání se hodíte.

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Nejnovější články

Nové limity u pracovních dohod: Později a jinak, schválili poslanci

Nové limity u pracovních dohod: Později a jinak, schválili poslanci

Dohodáři se zatím o své příjmy bát nemusí. Nová pravidla, která měla od července omezit...více

Převrat v zákoníku práce: Kratší výpovědi, delší zkušebka a dětská práce

Převrat v zákoníku práce: Kratší výpovědi, delší zkušebka a dětská práce

Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka představil návrh zásadních změn v zákoníku...více

Práce jako cesta z chudoby? Na důstojnou mzdu dosáhne jen třetina Čechů

Práce jako cesta z chudoby? Na důstojnou mzdu dosáhne jen třetina Čechů

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činí 45 573 Kč hrubého, v Praze vzhledem k vyšším...více

Partners Financial Services