ICT Technician

Nabídka pracovní pozice od 25. 4. 2024 není aktivní.

Hledaná pozice

Helpdesk Operator, IT/Technical Support Specialist, Service Technician

Místo práce: Praha

Druh pracovního poměru: full-time

Náplň práce, pravomoci a zodpovědnosti

Our international clients value our enthusiastic and flexible approach to meeting their needs and we are growing rapidly. To support our further growth, we are looking for a full time

ICT Technician

Summary of Responsibilities:
• Provides end user support for Windows and Mobile devices (installation, configuration, troubleshooting)
• Assists in overall administration of IT Infrastructure
• Executes delegated, IT related tasks for the HR, QA and Finance department

Job Duties:
• Provides first response to PC and software problems triggered by staff requests
• Provides testing and monitoring of IT assets
• Provides support for software/services used by HR, QA and Finance department
• Performs self-training and maintains up to date knowledge regarding all employed systems
• Works according to company policies and SOPs
• Becomes familiar with all facets of IT services for a distributed multinational CRO
• Solves business challenges in a highly-regulated environment with modern technologies
• Daily availability during business hours in time zone CET

Practical work aspects:
• EastHORN is a distributed multinational CRO operating in CEE. The workforce is around 120 people located in several countries.
• Each country’s staff is partially office and home based. Field activities of staff are crucial to business processes.
• EastHORN’s main ICT objectives are the support of staff in the adoption of new technologies and to facilitate highly efficient workflows.
• EastHORN is frequently audited and must comply with clients’ standards and GCP regulations regarding its IT infrastructure.
• Work day consists of on-demand support during business hours and other IT tasks that are performed during support standby times or at flexible times according to business needs
• Work is performed under supervision of an ICT Manager; a progressive increase in responsibilities is foreseen
• Work from Home office is possible

Jiné výhody

We offer:
• Involvement in ICT decision making
• Work in a young and professional English-speaking team
• Work in a dynamic and interesting work environment
• Work in a fast-growing company with flat organizational hierarchies
• Competitive remuneration
• Full time employment, in average 40 working hours per week, flexible work location and working times, unlimited contract

Požadavky na zaměstnance

Minimální požadované vzdělání: Secondary with school-leaving examination
Pozici vyhovuje i uchazeč se vzděláním: Follow-up/Higher Professional Education, University education (Master's degree), University education (Bachelor's degree)

Znalosti

  • Language skills
    • English - Upper intermediate (B2)

Osobnostní předpoklady a dovednosti
Skills Required:
• Good verbal and written English
• Good team player, courteous IT support
• Keen attention to detail
• Willingness to learn and adapt
• Highly developed sense of confidentiality
• Advanced Windows skills
• Advanced knowledge of network technologies, and cloud services

Qualifications/ Experience:
• Previous work experience in help desk is an advantage
• Job training or academic degree in IT related field is an advantage
• G-Suite and Office 365 knowledge is an advantage

Další nabídky práce

Práce v oboru: IT, Zákaznická podpora

Lokality: Praha

Zdroj nabídky: Profesia

Test: Na jakou práci se hodím?

Zhodnotit vlastní předpoklady pro tu kterou práci, je obtížné. Náš test osobnosti vám na několik kliků během tří minut prozradí, jaký typ osobnosti jste a pro jaké zaměstnání se hodíte.

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Nejnovější články

Kdy půjdete do důchodu? Ve hře jsou tři návrhy

Kdy půjdete do důchodu? Ve hře jsou tři návrhy

Důchodový věk poroste. Otázkou je, jak přesně. K původnímu návrhu ministerstva práce a...více

Práce v důchodu. Jaká jsou pravidla a na co si dát pozor

Práce v důchodu. Jaká jsou pravidla a na co si dát pozor

Jak si zvýšit důchod, když při jeho čerpání pracujete? Jak funguje takzvaná práce na procenta?...více

Práce na dohodu. Jaká pravidla letos platí a proč je výhodná

Práce na dohodu. Jaká pravidla letos platí a proč je výhodná

Jaké podmínky platí pro dohodu o provedení práce (DPP) a dohodu o pracovní činnosti (DPČ)?...více

Partners Financial Services