Field Sales Manager for Central and East Europe

Nabídka pracovní pozice od 20. 4. 2024 není aktivní.

Hledaná pozice

Sales Manager, Sales Office Manager, Sales Representative

Místo práce: Česká republika

Druh pracovního poměru: full-time

Termín nástupu: June 2017

Náplň práce, pravomoci a zodpovědnosti

The Field Sales Manager should be based in one of countries of Central and East Europe Region (preferably Slovakia, Czech Republic, Poland, Hungary).

The Field Sales Manager must have technology sales experience, which preferably includes proAV experience (prior sales experience with LCD and LED displays, as well as front and rear projection displays, is advantage).

The Sales Manager is responsible for ensuring that relevant customers, partners, and influencers in the territory (end-users, channel partners, resellers, and consultants) choose our company for their specialty display needs. The Sales Manager role requires an ability to sell directly, manage channel partners, and influence industry thought-leaders. The Sales Manager will think and act strategically and tactically in achieving business results for the territory. The Sales Manager will contribute to the channel strategy, implement that strategy by signing appropriate channel partners, and then manage those partners to achieve aggressive sales goals. The successful candidate must work well with internal colleagues in Marketing, Engineering, Technical Support, Sales Operations and other functions, in support of a collaborative, customer-focused organization.

Essential Functions:
- Refine and execute sales strategy to meet business goals in the territory.
- Identify, recruit, attain, and manage the best resellers and industry thought-leaders in the territory.
- Solicit and participate in joint sales calls, promote marketing programs, participate/conduct trainings and product demonstrations, participate in tradeshows and model the speed, agility, aggressiveness, teamwork, and responsiveness required to win in our marketplace.
- Establish performance measures and evaluate effectiveness and competitiveness of channel partners, Manufacturers’ Reps, and programs.
- Contribute to pricing decisions by providing market intelligence, competitive information, and other market, customer, and partner feedback.
- Actively contribute to the development of channel marketing programs - work with outbound marketing to develop and implement channel marketing programs and sales tools that grow revenue within the channel.
- Actively contribute to the ongoing analysis, refinement and execution of business strategies.
- Develop and maintain forecast reporting and provide regular and accurate updates to Business line management.
- Communicate market and product information to business leadership team.

Požadavky na zaměstnance

Minimální požadované vzdělání: University education (Master's degree)
Zaměření, obor: Sales, Technical
Pozici vyhovuje i uchazeč se vzděláním: University education (Bachelor's degree)

Znalosti

  • Language skills
    • English - Upper intermediate (B2)

Řidičský průkaz
B

Osobnostní předpoklady a dovednosti
Requirements:
- Technology sales experience, which preferably includes proAV experience (prior sales experience with LCD and LED displays, as well as front and rear projection displays, is advantage).
- Track record of demonstrated success selling and forecasting sales in the territory required.
- Demonstrated effective communication skills; oral, written and presentation, required.
- Demonstrated ability to deliver results in fast paced dynamic environment required.
- Frequent travel required

Další nabídky práce

Práce v oboru: Obchod, prodej, Management

Lokality: Česká republika

Zdroj nabídky: Profesia

Test: Na jakou práci se hodím?

Zhodnotit vlastní předpoklady pro tu kterou práci, je obtížné. Náš test osobnosti vám na několik kliků během tří minut prozradí, jaký typ osobnosti jste a pro jaké zaměstnání se hodíte.

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Nejnovější články

Nové limity u pracovních dohod: Později a jinak, schválili poslanci

Nové limity u pracovních dohod: Později a jinak, schválili poslanci

Dohodáři se zatím o své příjmy bát nemusí. Nová pravidla, která měla od července omezit...více

Převrat v zákoníku práce: Kratší výpovědi, delší zkušebka a dětská práce

Převrat v zákoníku práce: Kratší výpovědi, delší zkušebka a dětská práce

Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka představil návrh zásadních změn v zákoníku...více

Práce jako cesta z chudoby? Na důstojnou mzdu dosáhne jen třetina Čechů

Práce jako cesta z chudoby? Na důstojnou mzdu dosáhne jen třetina Čechů

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činí 45 573 Kč hrubého, v Praze vzhledem k vyšším...více

Partners Financial Services